Sit up…

Pagi ni,bila aku sudah solay subuh,aku jenguklah keluar tingkap nak menikmati udara segar pagi yang nyaman ciptaan tuhan(huhu,ayat)Aku pun dapatlah melihat ada orang yang mula bergerak ke stadium atupun sekadar berpusing keliling U** ni untuk jogging(nak kurus cm aku kot)Tiba2 aku rasa mata aku terpana pada seorang pakcik(agak berumur jugaklah) sedang berjogging.Rasanya pernah kulihat pakcik ni(tapi di mana ya????)Lama aku berpikir,akhirnya baru aku teringat aku pernah nampak dia masa jogging waktu petang2 bersama kawan2 aku…Tapi kenapa aku boleh ingatkan dia sedangkan ramai lagi yang berjogging waktu petang(amoi2,awekz2,family2,budak2 kecik yang comel)Kisahnya bermula bila aku namapak pakcik kalau jogging memang laju gila,aku dan kawan aku apa lagi sambil berlari sambil mengomel pasal pakcik tu(stamina kuat siot,huhu)habis berlari aku dengan kawan aku ni pergilah ke satu sudut stadium tu untuk melakukan warmdown sabil tengok2 orang yang masih berjogging…Tiba2 pakcik yang jogging laju tu pun nak lakukan warmdown dekat2 dengan kitorang(dlam 20 meter)Sedang syok2 kitorang buat sesi menyejukkan badan,aku yang terpandang pakcik tu terus delak sakan sampai nak berguling2 rasanya atas padang tu sambil suruh kawan aku tengok pakcik tu…Tapi kenapa ek?????Kalaulah korang semua dapat tengok aksi pakcik tu buat sit up kat tepi,sah2 korang akan pelik tengok gaya dia yang seperti sedang R**E*….(maaf terpaksa sensort,18SX huhuhu)Terus aku cakap dekat kawan aku,patutkah jogging laju STAMINA kuat rupanya…Moga2 nanti aku dapat jumpa lagi pakcik tu dan meminta pendapat dan tips dari pakcik tu…hahahaha…Oklah nak kena bersiap untuk ke kelas,moga2 petang ni tak hujan supaya aku boleh pergi jogging(”,)

Dah lama tak buat

Sebenarnya selalu aku dengar orang yang tulis lirik, sajak, cerpen,novel,..bla,bla tu semua adalah untuk meluahkan perasaan.Hmm,aku rasa betullah cakap orang,sebab dulu2 aku selalu juga buat semua tu(masa kat sekolah teknik dul)lagi2 bila aku rasa tension sangat sampaikan sajak2 yang aku tulis selalu menang penulisan sajak dan dapat publish(sbb aku ajk majalah sekolah,presiden lagi)hahaha.Tapi sejak aku habis saja belajar kat sekolah teknik tu(lepas clash ngan jr aku,cantik tau plus alim lagi)aku terus dah tak pernah lagi menulis lagi untuk meluahkan apa yang terbuku di hati. Kot pun aku cerita dekat kawan2 mesti tak semua(mane leh citer sume) jadi secara langsung tension kita takkan keluar habis.Sebab tu kot aku rasa sejak tak lagi meluahkan perasaan rasa tak tenang saja hati ini(spm kantoi tue,x dpt nak g oversea…)So sekarang aku nak mulakan balik menconteng2 apa saja yang ada dekat tangan aku bila aku rasa nak luahkan apa2 saja.Sebab aku rasa malas nak cerita dekat orang lagi kalau aku betul2 tak percaya kat orang,baik aku tulis semuanya dekat kertas lepas tu buang jauh2 supaya ianya tak datang lagi(ishhh,boleh plak lagu secebis harapan plak skang nie)hehee.So kalau anda semua bernasib baik,aku tulislah dekat dalam blog ni kot…tapi bab2 meluahkan perasaan sedih tu susahlah sikit nak jumpa.hahaha.sebab yang bab tu kita simpan sorang2,ok???

 Letihnya fikiran sekarang ni kan,dahlah baru pagi tadi ada lagi kelas tutor yang kena ambil,nasib baik waktu dan harinya tak bercanggah dengan kelas lain(nasib,kalo x peninglah)Disebabkan hampir semua kelas dah di masukkan dalam jadual, masa belajar sem ni sah2 padat gila dan tak ada masa nak main2 lagi…Sabar sajalah kalau dah kena kelas pukul 8 SETIAP HARI!!!!!!!!!!!(argggghhhhhh)Oklah,ada benda nak diluahkan dekat kertas conteng2 untuk legakan hati yang sedang ‘best’ sekarang ni!!!!!!!!