Kena cucuk punggung

Semalam balik rumaj saja aku dah tak tahan dengan kegatalan yang melarat ke seluruh tubuh aku ni. TEnsion betul, sebab memberikan sedikit sebanyak kepayahan untuk aku melakukan pekerjaan dan apa2 saja.

Jadi malam semalam aku pergilah ke klinik yang berdekatan. Bila dah jumpa doktor, terus aku disarankan untuk diberikan injection. Aku pun dengan konfidennya terimalah untuk di inject tu. Aku tak tahu pula kena inject dekat punggung. Sekali masa nak kena inject tu, doktor tu cakap dekat punggung,bapa segan gila aku masa tu. Aku ingat kena inject dekat tangan ke, rupanya di PUNGGUNG.HAHAHAHA

Pagi ni, aku rasa macam nak demam saja, bila makan ubat saja aku rasa mengantuk sangat2. Nak tidur. Nanti aku tulis lagilah ya(”,)

Bas Merah

Aku sudah menggunakan khidmat bas merah ni sejak aku sekolah teknik dahulu. Pada sebelum itu pun mak aku pun dah gunakan perkhidmatan bas merah ni masa dia bekerja di seremban dahulu. Aku gunakan pun atas sebab aku bersekolah teknik di Seremban dulu. Jadi boleh dikatakan aku bas merah ni memang dah memberikan perkhidmatan kepada aku dan sangat2lah berjasa.

Masa mula2 naik bas ni di Seremban, aku rasa seperti sedang berada di negara Nepal @ Bangladesh @ Sri Lanka. Bas ini dipenuhi dengan pekerja2 asing yang bekerja dan tinggal di kawasan Sungai Gadut. Sepanjang perjalanan itu aku langsung tidak dapat mendengar perbualan Bahasa Melayu dan aku dapat melihat hanya beberapa kerat saja orang melayu dalam bas. Yang tambah menakutkan bila aku rasa ada seseorang dalam bas yang berwarganegara asing tu menggunakan dadah dan daun ketum dalam bas. Aku tak dapat memastikan apa2 kerana  aku pun tak berapa nak pastikan. So Scared!!!!!!!

Bila warga asing dah turun dah hampir sampai ke kawasan tampin, adalah sekumpulan budak2 yang dah habis sesi persekolahan pagi pula naik bas nak balik ke rumah masing2. Adalah seorang budak yang bersaiz kecil, tapi tak padan dengan kecilnya itu sangat2lah nakal. Ada ke patut naik bas untuk mencari ilmu pun, dia boleh nak menipu. Nak bayar tiket 60 sen saja, sedangkan harga yang sepatutnya adalah 90 sen. Macam manalah anak2 @ budak2 sekolah sekarang ni,benda yang sekecil2 itu pun nak tipu dan tak jujur,macam mana nak dapatkan ilmu yang berkat. Semoga mereka mendapat petunjuk untuk berubah.

Tapi yang pasti bas merah tu memang penuh,mungkin sebab semua orng dah nak dapat cuti untuk Chinese New Year… Jadi kepada mereka yang menyambut CNY selamat diucapkan