Emosi…

“Kita jgn emo2, nanti ***  jgk yg ssah. nnt *** jgk rasa x snang ati.” Itu massage yang aku dapat pagi ni. ( segala nama dan cerita diubah sedikit bagi mengelakkan aku disaman, namun isi penting tak diubah)

Mungkin betul katanya, kita tak boleh nak emo2 sangat sebab banyak implikasi daripada keadaan tersebut. Kita boleh tengok contoh orang membunuh adalah disebabkan daripada emosi yang terganggu.

Itulah sebabnya ahli psikologi selalu cakap,

  • mulakan hari anda dengan ceria
  • tenangkan hati dengan wudu’
  • buang segala perasaan yang tidak baik dalam hati untuk ketenangan yang berterusan

Renung2kan dan selamat beramal…..

Terima kasih kepada orang yang bagi nasihat dan menyentapkan aku pagi2 ni. Kesedaran telah pun wujud dan aku kembali ok… Itulah sebabnya aku sayang kat kawan aku yang seorang ni, dalam kesentapan yang diberikan di pagi hari ada kebenarannya.hahaha.

  •  
    • hari ini aku tak dapat puasa sebab pagi2 lagi perut aku dah sakit gila. Sampai rasa tak larat nak pergi kelas, tapi kugagahi juga. sehingga ke saat ni juga perut aku masih lagi diserang sakit. apalah aku ni, dalam seminggu dua ni asyik salah makan je.

Satu Respons

  1. tenangkan hati…
    dan selalu2 la senyum..

    http://nurnana.wordpress.com/2008/02/22/rahsia-senyum/
    🙂

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: