ABPBH 2007

Senarai keputusan semalam :

Anugerah Pengacara Lelaki &wanita Popular :

1) Aznil Nawawi (seperti yang telah dijangka) ; Fara Fauzana ( juga dijangka)

Anugerah Penyampai Radio Lelaki & Wanita Popular :

2) Faizal Ismail (suka giler) ; Fara Fauzana (yayyyyyyy)

Anugerah Artis Baru Lelaki & Wanita Popular :

3) Dafi (budjet giler, ‘baik punya’) ; Mila (memang bagus pun)

Anugerah Komedi Lelaki & Wanita Popular :

4) Saiful Apek (biasalah, tak ada saingan) ; Sheila Rusly (oklah)

Anugerah Pelakon Drama Tv Lelaki & Wanita Popular :

5) Rosyam Nor (hero malaya) ; Dynas (satu kejutan)

Anugerah Pelakon Filem Lelaki & Wanita Popular :

6) Rusdi Ramli (bolehlah) ; Fasha Sandha (menarik)

Anugerah Penyanyi Nasyid Popular :

7) Rabbani (kumpulan yang tak ada saingan di Malaysia)

Anugerah Artis Berkumpulan/ Duo Popular :

8 ) Sofaz (pencalonan tak best)

Anugerah Penyanyi Lelaki & Wanita Popular :

9) Mawi (bosan,ingatkan Anuar ZAin) ; Datuk Siti Nurhaliza (pujaan hatiku)

Anugerah Sepanjang Hayat :

Sifu M. Nasir

BINTANG PALING POPULAR :

1 ) MAWI

2) FAIZAL TAHIR

3) DATUK SITI NURHALIZA

4) SAIFL APEK

5) AZNIL NAWAWI

p/s : Kredit harus diberikan kepada pengacara ABPBH semalam atas kebolehan mereka memeriahkan suasana. Semua persembahan yang ada juga menarik dan tidak membosankan (pandangan akulah.)

Advertisements

TERENGGANU

dsc00334.jpg

Cenderamata dari rakan yang baru pulang berjalan-jalan di Terengganu.

Bila kita bercerita tentang negeri Terangganu yang merupakan kampung halaman ayahanda aku, yang juga menjadi negeri terakhir memilih dan mengangkat seorang menteri besar ini (cukup pasal politik), pasti ramai yang teruja dengan pulau, keindahan pantai dan juga keropok lekornya.

Walaupun hadiah yang diberi ini tidaklah mencerminkan Terengganu melaui ‘keychain’ itu, namun ada tertulis perkataan Terengganu di belakang ‘keychain’ itu pun jadilah.Hahaha. Terima kasihlah kepada rakan yang sudi untuk membelikan hadiah itu (sebenarnya aku yang mintak) Junaidon dan Hairil (Beruang dan juga Sawa)

 

dsc00332.jpg

Sata : Antara  makanan terkenal Terengganu

Sata yang dihasilkan daripada ikan dan juga kelapa ini memang sedap dimakan. Dipanggang untuk memberikan aroma yang lebih lazat, menjadikan sata merupakan makanan yang sedap untuk dicuba. Jadi kepada mereka yang berkunjung ke Terngganu jangan lupa untuk mencubanya,

Segala kenyataan rasa sedap ini diluahkan kawanku, sebab aku tak makan sata sebab dihasilkan daripada ikan. Hahaha. Kepada semua, selamat mencuba.

p/s : Tahniah buat Mawi (bosannya) kerana berjaya menjadi bintang paling popular 2007 semalam. Namun Datuk Siti tetap kelihatan diva memberikan persembahan dengan lagu Ku Mahu. Kepada semua pemenang yang lain terutamanya Fara Fauzana tahniah.

CIUMAN???

Aku rasa cukup-cukuplah aku bercerita tentang hari kelahiran aku. Terima kasih kepada setiap insan yang memberikan ucapan dan juga hadiah untuk aku. Terima kasih banyak-banyak. Sayang bangat sama kamu semua…

Tapi entry kali ini pun sebenarnya ada juga kaitan dengan hari kelahiran. Biasanya waktu sambut bezday, kita akan terima hadiah, ucapan, bersalaman dan yang paling beruntung jika kita dapat ciuman (perghhh,gatal gila aku.) Tapi ciuman ataupun pelukan ini dari orang-orang yang istimewa sahaja.

Namun, cuba baca petikan ini :

“Mereka boleh lakukan apa yang disukai. Tidak kira bercium atau duduk di atas paha,” kata Anuar dengan perasaan teruja.

“Ciuman hanya terbatas di pipi sahaja. Namun, semua ‘aksi’ ini adalah untuk keseronokan sahaja. Saya mahu mendekatkan diri dengan peminat. Tujuan saya tidak lebih hanya untuk menghiburkan mereka tanpa sebarang niat lain,” jelasnya yang tidak kisah mempunyai lebih ramai peminat wanita berbanding lelaki.

sumber : kosmo (bahagian hiburan)

Nampaknya orang Malaysia memang menerima globalisasi dengan baiknya apabila kita bercerita tentang isu hiburan. Keterbukaan yang kita pamerkan ini mungkinkah 1 petanda bahawa selepas ini kita akan menerima segala bentuk hiburan di Malaysia.

p/s : Aku harap selepas ini janganlah pula Anuar Zain yang disenarai hitamkan dari mana2 persembahan ataupun dikenakan denda melakukan kerja-kerja amal akibat ‘keterujaannya’ ini. Apa yang telah berlaku sepatutnya kita jadikan pengajaran. Satu persoalan, buka baju dengan bercium dengan peminat yang mana satukah lebih teruk di pandangan anda???

HADIAH BERMAKNA

Ini merupakan hadiah-hadiah yang aku terima untuk bezday kali ini. Maklumlah, sudah 4 atau 5 tahun sudah tidak menerima hadiah di hari lahir. Jadi terima kasih kepada pemberi-pemberi hadiah ini.

Sedikit gambar-gambar hadiah yang aku terima :

dsc00286.jpg        dsc00288.jpg

Ini hadiah yang pertama aku terima semalam. Sehelai baju dan sebiji bantal untuk aku peluk. Hahahaha. Sebenarnya ada 2 lagi hadiahnya, minyak angin dan rahsia. Wakakaka…Terima kasih atas hadiah ini…Sayang bangat sama kamu. 

 

dsc00281.jpg           dsc00287.jpg

Ini pula hadiah yang aku dapat dari kawan-kawan kat kolej kediaman ini. Sanggup tu sponser makan untuk aku. Gemuklah semalam, makan lewat malam dan banyak gila makanan. Anyway, terima kasihlah sebab bagi hadiah ni semua, walaupun aku memang tak suka teddy bear aku tetap akan simpan. Korang memang best(4 ekor binatang lain,hehehe)

 

dsc00291.jpg     

Inilah pemenang bagi hadiah paling bermakna bagi aku tahun ini. Disebabkan keghairahan seorang kawan aku ini ketika cuba untuk membuat parti kejutan untuk aku, telah mengakibatkan kecederaan ini. Sebenarnya banyak lagi luka lain di seluruh badan seperti di lutut kanan, tapak tangan kedua-dua belah, di bahagian atas peha sebelah kiri dan aku juga mengalami lenguh-lenguh pinggang akibat dihempap oleh ‘budak tu’.

Yang bestnya, semua kejadian itu berlaku di atas tar jalan raya masuk ke kolej kediaman aku. Pedihnya? Jangan ceritalah, sampai tidur tak lena. Tapi aku tak kisah, bukan mereka berniat pun, jadi aku redha…HUHUHU

           

          

HARI INI DALAM SEJARAH

Hari ini kalau dalam sejarahnya, 21 tahun yang lalu telah dilahirkan seorang kanak-kanak comel di Hospital Besar Melaka bersebelahan dengan Masjid Al-Azim pada jam 6.45 petang. Kelahiran yang memberikan sinar harapan untuk seorang kanak-kanak lelaki bagi merasai nikmat dunia.

Hari ini dalam sejarahnya, budak lelaki itu telah pun melayakkan dirinya untuk mengundi pada pilihanraya seterusnya. Mengundi untuk pembangunan negara dan yang paling penting undi anda adalah rahsia. Berubah satu perkara dalam hidup budak itu. Yay, budak itu semakin tua.

Hari ini dalam sejarahnya, pada tarikh keramatnya itu budak itu sibuk dengan kerjanya sehingga menyebabkan tiada rasa yang dapat diluahkan. GEMBIRA? SEDIH? LETIH? TENSION? Tidak dapat dinyatakan. BLURRRRRR

Hari ini juga dalam sejarahnya, sambutan hari jadi budak itu dilakukan 1 jam awal dari tarikhnya. Apa kejadahnya semua ini? Part yang paling best, orang yang diraikan berjaya merampas peralatan perang yang digunakan pihak lawan (bijaknya dia).

dsc00267.jpg                   dsc00269.jpg

Hari ini juga dalam sejarah bila dia telah membeli sekeping coklat bar yang besar untuk dirinya. Konon-konon sebagai hadiah bezday, tapi sebenarnya dah lama tak makan coklat.Haahaha.

SELAMAT HARI LAHIR BUAT INSAN BERNAMA KHAIRUL ANUAR BIN SALIM KE 21. sEMOGA APA YANG DIHAJATKAN AKAN SENTIASA TERMAKBUL. SEMOGA MURAH REZEKI. SEMOGA DIKURNIAKAN KESIHATAN YANG BAIK. SEMOGA DIBERIKAN KEJAYAAN DI DUNIA DAN AKHIRAT. DAN SEGALA SEMOGA YANG ADA.

1111.jpg

SEDAPNYA KEK INI. TETAPI DEK KERANA SEDANG DIET, TERPAKSA MAKAN SIKIT SAJA.(sekadar perhiasan)

PRESENTATION

Kalau semalam giliran kumpulan aku buat presentation dengan isi dan persembahan yang mudah, tepat dan padat, hari ini hadir seorang wanita cantik yang mempunyai gaya bercakap yang sangat menarik. (semalam akulah yang paling menarik,wakaka)

Gaya seperti Ustazah Siti Norbahiyah. Siapa tidak kenal dengan ilmu “cakaran harimau” ( hari2 mahu,hahaha) Gaya yang tenang dan begitu bersahaja menarik sesiapa sahaja yang mendengar. Aku adalah antara orang yang sangat meminati gaya ceramah oleh beliau.

Namun hari ini, aku berpeluang menyaksikan seorang klon beliau pada presentation 1 subjek pagi tadi. Dengan suara yang sedap untuk didengar, muka yang manis (sedap mata memandang) dan juga gayanya, telah memaku aku untuk mendengar setiap butir bicaranya (perghhh,ala-ala jiwang pula.)

“Hari ini, jika orang mencuri kita tidak akan kata tangannya jahat. Tapi hatinya yang kotor”katanya. Ditambah lagi,

“Hari ini jika seseorang melakukan maksiat, kita tidak akan kata kemaluannya yang salah. Tapi hatinya yang kotor”katanya. (tergelak aku mendengarnya,tak sangka pandai buat lawak juga)

Menarik sungguh gaya bahasa yang digunakan. Mudah, lawak dan mampu menarik perhatian. Di dalam kelas itu aku rasakan seperti pergi mendengar ceramah agama, dek kerana gaya persembahannya. Boleh buat calon isteri.Wakakaka.

p/s : jangan menggatal di dalam kelas.

DILARANG MEROKOK

328645707_21d8be37e8.jpg

Apakah maksudnya papan tanda ini? Aku rasa seluruh rakyat Malaysia tahu apakah maknanya semua ini. Namun aku rasa ramai di kalangan rakyat Malaysia tidak mematuhi arahan ini. SETUJU???

Di Malaysia sahaja aku kira begitu banyak papan ini diletakkan di kawasan awam, dalam kenderaan awam dan banyak lagi. Namun hari ini aku nak bercerita pasal tanda ini di dalam kenderaan awam.(maklumlah baru balik dari rumah naik bus antik,wakaka)

Kalau semua orang perasan, biasanya kalau perkhidmatan bus biasa @ bus lompat @ bus tin-tong @ banyak lagi istilah, tanda ini tidak dipedulikan langsung (membazir saja letak dalam bus). Yang paling dahsyatnya, apabila pemandu itu sendiri yang melanggar arahan ini. BETUL TAK???

Tidak kasihankah mereka kepada yang tidak merokok? Tidakkah mereka fikirkan tentang kesihatan orang lain? Tidakkah mereka tahu bahawa “second smoker” itu lebih berisiko tinggi untuk menerima padahnya berbanding perokok itu sendiri? Tidakkah mereka bayangkan bahawa orang yang menerima kesan akibat dari orang lain itu adalah ahli keluarga mereka? (Jahanam sungguh) “Lu pikirlah sendiri” kata Nabil juara Raja Lawak.

Aku ingin sekali berterima kasih kepada seorang pakcik pemandu yang sangat prihatin terhadap perkara ini telah memarahi kepada mereka yang sangat degil ini. Dia telah menyelamatkan aku dari terhidu asap yang berkepul-kepul itu. Moga pakcik itu akan terus memarahi sesiapa saja yang degil.