MEMASAK

2 orang model membeli belah semalam sebelum nak memasak.

 

Biasalah, sebelum nak memasak kenalah pergi membeli bahan-bahan untuk memasak di kawasan berhampiran. Dalam waktu tengah memeasak tu, bolehlah bergambar sekali dengan barangan yang ada. Maklumlah semuanya kelihatan fresh dan menyegarkan mata untuk memandang.

 

Ini adalah antara barangan yang tidak dibeli oleh aku semalam. Ambil sahaja gambarnya.

Ini semua adalah gambar yang tidak aku beli semalam. Sebab aku memasak benda lain. Nak athu apa dia? tengok gambar yang seterusnya ini pula. Masakan yang telah aku dan kawan-kawan masak semalam.

 

Ini daging kisar  masak ala2 rendang & cendawan goreng tepung

 

Ini keadaan bubur nasi yang dihiasi daun bawang, cendawan tepung, daging kisar. Menarikkan, inilah keadaan sebelum dan selepas 3 minit.

 

Jadi aku rasa korang semua bolehlah ek berfikir tentang apakah sebenarnya yang aku beli semalam. Kepada yang ingin mencuba, silakan. Kepada yang ingin resepinya pun bolehlah hubungi aku. Kepada sesiapa yang dah pandai masak, gunakanlah segala benda yang ada dalam bilik anda untuk memasak.

Peringatan kepada semua, jangan kantoi sudah. Nanti kena rampas pula barangan untuk memasak itu. Kalau nak tahu, seperiuk bubur nasi tu habis dimakan oleh 6 orang manusia kelaparan semalam. Huhuhu.

p/s : memandangkan aku sedang berdiet, maka aku makan sikit saja (sikit ker?) Tension…

6 Respons

  1. tgk mende nie trus jd lapar…huhuhuhu….

    hahaa,tuelah psl gumuk, asyik ingat makan jer….

  2. huhuhuhuhuu…
    sape makan paling ‘sikit’ smalam…?
    enak hingga menjilat siku…
    huhuhuhuhuhuu

    tah ek, ciap mkn 3 mgkuk…..

  3. HUrm… ko amik gambar pisang kaki, buah lychee dan sebagainya… tapi rasanya nak buat bubur nasi, rendang daging n cendawan goreng takyah pakai pisang kaki ngan laici kan? hehehehe… ni sah lebih bergambar dari membeli nih… hahahahahah

    tuelah sbbnya aku tulis gmbr tue x de kene mengena….wakaka

  4. Mcm BEst jerk..nak resePi Leyh??hehe..(*_^)

    boleh…sumenyer senang jer…nnt cntct personel yer tuk dptkan resepi..

  5. anda telah melakukan kesalahan kerana memasak dalam bilik asrama. boleh dibuang kolej. hahahaahaha!

    alah, bukan menagih dadah pun

  6. macam sedap jew…terus aku rasa lapar khasnya tengok cendawan goreng kau tuhh

    Insan : Tengok tanganlah. Nanti aku bungkuskan tuk ko

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: