L CHANGE THE WORLD

Pelakon utama untuk filem terbaru ini.

Tiket wayang 2 keping sahaja (spekulasi)

 

Sebelum hari esok menjelma, aku berkesempatan untuk memfoya-foyakan diri untuk merayau tengok wayang dan juga membeli belah sedikit (tempat rahsia…Klu???Shoping yang paling dekat dengan sebuah U tempatan).

Jadi biarlah aku cerita sedikit tentang cerita yang bagi aku menarik ini. Heronya merupakan seorang yang cerdik untuk menyelesaikan masalah, tapi ‘dicacatkan’ sedikit wataknya untuk menghidupkan suasana (hasilnya, memang lawak dan mampu memberikan kesan kepada penonton)

Dalam cerita ini ada masalah tentang senjata yang dihasilkan daripada virus yang mampu untuk membunuh manusia secara cepatnya. Jadi Heronya ini dibantu oleh 2 orang kanak-kanak (comel gila) berusaha untuk menyelesaikan dan menghapuskan orang yang ingin menyebarkan virus ini.

Orang yang ingin menyebarkan virus ini jugalah yang akan menyediakan penawarnya yang boleh dibuat berdasarkan ujian yang akan dilakukan ke atas salah seorang daripada kanak-kanak yang bersama dengan hero itu. Tujuan hanya satu, kenakan negara yang kaya dan jual penawar untuk keuntungan berganda (semuanya pasal DUITTTTT)

Lepas itu, Kenalah tengok sendiri, kalau aku cerita rugilah orang yang buat filem tu, dan kesian dekat aku membazir RM 6 untuk pergi menonton. Hahaha. Tapi percayalah memang puas hati tengok cerita ini.

p/s : Ending cerita ni best, sampai rakanku ini menangis tau. Sedih… Tak percaya??? Pergilah tonton, memang sedikit menyentuh hati, jika anda seorang penggemar kanak-kanak.

Ini tempat makan sebelum masuk panggung, mesti korang semua tahu di mana lokasi ini.

 

Keseluruhan cerita : 5 bintang

4 Respons

  1. bosan tengok wayang bosan tengok wayang.. jom pi pesta buku

    haha, jom kita pergi ramai2…layannnnnnnnn

  2. nak juga tengok, tapi busy sangat..x menyempat nak berfoya2..byk de filem aku terlepas..huarghhh…

    x pelah, nanti bila dah tak bz blh g tgk…jgn lupa ajak..huhu

  3. Pertama.. takyah nak main teka-teki di mana shopping complex yg dimaksudkan sebab nampak plak kat tiket wayang tuh…. huhu

    Kedua.. ader 2 tiket jer dgn dlm kurungan ‘spekulasi’… mmoooooootttiiiiiFFFFFF???

    tuelah kite nak tgk manusia ni peka ke x….spekulasi tue x de pape pun..sajer

  4. Ntahnye, nak main teka2 panggung mane…Dah terang2 tertulis kat tiket wayang tu ‘MINES’,hahaha…

    saje nak bermesra ngan korang semua

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: