SELAMAT HARI RAYA

Dikesempatan ini aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA pada semua. Tahniah kerana kita berjaya mengharungi sebulan yang penuh dengan cabaran.

Oleh kerana aku akan pulang ke kampung bermula dari 21/09/08 ( Ahad) maka aku juga akan bercuti dari alam maya buat sementara waktu sehingga 05/10/08 (Ahad) Insyaallah.

Jadi aku nak mohonlah keampunan dan kemaafan (gaya ala2 susun 10 jari) kepada semua pembaca blog aku yang setia mahupun tidak atas mungkin kekasaran, kebosanan, keemosian dan pencacian yang aku lakukan sepanjang aku menulis di alam maya ini. Maklumlah, aku juga manusia seprti kamu semua.

Kepada pembaca blog aku ini juga terpaksa menahan mata untuk tidak membaca sebarang entry sepanjang percutian ini (Kalau rajin dan gigih aku pergi cc). Maklumlah, rumah kampung tiada internet. Di samping dapat melepaskan lelah dan tekanan.

Pesanan kepada semua pembaca blog yang rasa dekat dengan aku, jangan lupa sedekahkan makanan dari emak korang semua dekat aku. Hahaha. Ditambah dengan duit raya yang Ayah korang bagi tu dekat aku. Hahaha.

Jadi untuk menghubungi aku, silalah telefon aku atau pun es-em-es seperti biasa ya (walaupun keypad hp aku probs). Ada kredit aku balas, tak ada kredit aku cari orang sponsor. Haha.

Akhir sekali sampaikan salam aku pada semua ahli keluarga korang. Ibu bapa, adik beradik, suami @ isteri (kepada yang berkahwin), anak-anak (kepada yang dah punya rezeki) kekasih hati (gelap @ cerah @ separa ) kekasih tersembunyi atau dah didedahkan. Kepada mereka yang berkongsi kasih, mahupun menumpang kasih. Kepada seluruh umat Islam yang mungkin kenal diri ini.

Selamat bercuti semua. Jumpa lagi lain kali.

 

TERIMA KASIH SEGALANYA

Tajuk entry macam pernah aku jumpa, tapi di mana ya? Tak mengapalah, hanya aku, dia dan kamu saja yang mengetahui. Hahaha. Cewah, jiwang tiba-tiba.

Sebenarnya aku nak ucap terima kasih lahar pada EDDY yang tak habis-habis bersandiwara tanpa selelindung (selindung) di blog dan juga YM aku. Hahaha.

Terima kasih kepada EDDY juga sebab cakap aku Lelaki Idaman Indon. Aku terimalah pandangan kau. Dengan kata lain dia nak bagitahu pada semua betapa kacaknya aku. Hahaha. [ Sapppppppp, tinggi gila ]

Terima kasih juga pada Abg Jimmy; orang pertama bagi kad raya direct kepada aku. Yayy, Nanti kita keluar makan dan tengok wayang ya,  Abg jimmy dengan Rabi dan geng bas sekolah kita. Hahaha.

Lepas tu dedikasi khas buat penikam aku dari belakang yang sangat-sangat berjaya membuat aku panas hati (sampai tak tidur malam). Namun kau tidak berjaya mengubah selera makan dan melagho aku. Hahaha.

Kepada Mira, terima kasih juga kerana anda menjadi peneman setia aku bergosip dan tempat meluah perasaan. Jadi kepada siap yang asyik buat aku sedih, tak puas hati, gembira dan sebagainya Mira ni tahulah siapa anda. Wakakaka. [ Teruskan membongkar manusia pelik sekeliling kita ]

Oklah, aku nak sambung tgk CSI. Lepas tu nak bersiap pergi jalan-jalan beli barang raya hari ini. Huhuhuhu. Akibat budget yang mengalami penguncupan, maka aku terpaksa berfikir secara waras akal tentang keperluan yang harus dibeli. Kalau tidak, ikat perut aku hujung-hujung semester.

p/s : Jom mengeji aku semua, sebab kata Pjoyz, Syam dan Paan mengeji tanda sayang. Hahaha. Geng Kombad berjaya (sambil buat ala-ala pasukan sorak wanita) [Nota: bayangkan 3 orang ni pakai skirt sambil pegang bulu-bulu tu. Hahaha]

MANGSA

Aku selalu menjadi mangsa keadaan. Ini bukan entry untuk memohon simpati dan kasihan. Tetapi hanya ingin meluahkan segala di hati yang tersimpan.

Mungkin akan ada yang mengerti. Semoga akan sentiasa sedar diri. Supaya anda akan sentiasa tidak mengulangi. Segalanya untuk puaskan hati.

Nasihat kepada kau yang sedang mempermainkan aku, jagalah tingkah laku. Jangan nanti menangis tidak berlagu dan akhirnya duduk termangu.

Aku mungkin sedih, namun bukan bererti aku lemah. Bukan bererti aku tidak mampu untuk berdiri. Tapi inilah aku, sentiasa bersedia dan memahami apa yang aku mahu. Bukan seperti engkau yang hidup dengan mencanang cerita jantan candoo (macam aku. Hahaha. Tiba-tiba jah)

Jadi disebabkan kamu, aku tidak tidur semalam dan menghadap laptopku. Menulis sedikit bingkisanku, untuk ditatapi kamu. Semuanya hanyalah untuk menenangkan diriku. Syahdu memang syahdu (sambil lagu raya kedengaran).

Sudahlah, mungkin segalanya dah aku luahkan. Semoga aku akan sentiasa dapat mengawal perasaan. nasib ada si dia membantu untuk menenangkan. Hahaha.

p/s : Jangan sesiapa cuba untuk menaakul sipakah ‘dia’ yer… Kerana ianya hanya fiksyen untuk menyedapkan hati yang sedang berduka. Hahaha. Yay, malam ni aku dah 2 malam tidak tidur. hahaha

PERAMAH 08′

Mungkin aku antara pendebat yang pergi PERAMAH paling lambat untuk update cerita dari sana. Sehinggakan Ali sibuk tanya. Wakakaka.

Sehinggakan Ali berkata bahawa aku pergi sana nak jumpa Cinta? Hahhaa. Cinta tiada, kekasih banyak. Ada kekasih gelap (Syam) Ada kekasih separa cerah (Pjoyz) dan ada juga kekasih cerah (Paan) Hahaha. Puas hati Ali?

Baiklah, secara keseluruhannya, aku berpuas hati dengan program ad hoc Syam ni. Walaupun dengan persiapan singkat, masih boleh menyediakan penganjuran yang baik (walaupun tak ada air untuk membasahkan tekak)

Dari segi penginapan aku tak boleh nak komen, sebab aku tidak menginap di sana. Tapi rata-rata pendebat berpendapat semuanya dalam keadaan yang baik. Tahniah SYam. makan pun best tau untuk berbuka. Ditambah dengan sessi mengumpat bersama Boan, Faezah dan Shida. Hahaha

Perdebatan persahabatan yang berlangsung sebanyak 2 pusingan saja (x larat, tak ada air). Kemudian ada satu perlawanan best dengan usul ‘LELAKI BERPAYUNG PONDAN’ Hahaha. Walaupun usul ini sedikit bengong, namun kreativiti pendebat sangat terserlah.

Satu tahap yang belum boleh lagi aku capai. Mungkin aku perlu lebih belajar lagi untuk menjadi di kalangan terbaik. Hiburan dipetang hari dengan usul santai begitu sangat megujakan. Terima kasih pada semua.

Sepetang bersama saudara Amer bermain pingpong sambil mulut rancak berbicara juga sangat menarik. Terima kasih kepada Amer yang sudi berkongsi rasa bersama aku. Sangat indah petang itu menghabiskan masa bersama. (Walaupun semua orang pergi bazar, kita main pingpong)

Bagi pihak kontinjen UKM aku memohon kemaafan kepada semua yang lain kerana kehadiran dan kepulangan kami yang agak cepat. Tidak dapat kita bersama untuk mengeratkan lagi kemesraan. Hehehe.

p/s : Terima kasih kepada Ali atas nasihat yang anda berikan. Terima kasih kepada Syam yang telefon aku pagi-pagi buta (habiskan super saver orang lain)

[Aku masih lagi tidak tidur sehingga entry ini ditulis jam 4.30 pagi] Jom bersahur

Pencarian lelaki maskulin

nilah Paparazi yang sangat suka buat cerita. (baju biru)

16 SEPTEMBER

Desas desus menyatakan bahawa sebuah kerajaan baru akan terbentuk pada tarikh ini. Namun realitinya? Masih belum diketahui sehingga aku menulis entry ini. Siapa yang berharap kerajaan baru (sila angkat tangan).

Namun biarlah perkara ini dinilai sendiri oleh mereka yang ingin lompat parti. Namun bagi aku, keadaan lompat parti adalah suatu tindakan tidak menghormati rakyat yang mengundi. Biarkan.

Aku pula seperti biasa, menghabiskan sisa kehidupan (cewah) aku di UKM. Hahaha. Buat kerja-kerja tertangguh aku dan menghiburkan hati yang lara (pernah ke?).

Program berbuka puasa bersama rakan fakulti aku sangat mencabar pada hari semalam. Kami merancang berbuka di KFC Kajang (tempat biasa saja). namun banyak halangannya.

Pertama, terpaksa tukar bas lain untuk ke Kajang. Setelah tiba-tiba pakcik pemandu tu sesuka hati nak berhenti awal untuk berbuka. (Sedih gila, macamlah kitorang tak berbuka). Kedua, masa balik pun kami terpaksa bertukar bas dari naik Rapid KL kepada bas UKM. Hahaha. Sungguh gigih. Dahlah ayam KFC di Kajang kecil gila, macam tak berbaloi pula rasanya.

Balik-balik aku terus pergi latihan debat. Sampai dekat bilik latihan, ada pula ceramah bebas oleh Gabungan Mahasiswa. Sampai pengawai keselamatan pun turun juga. Bagi memastikan keselamatan. Serius betul perhimpunan tu. (Kacau betul aku nak jalan)

Balik bilik pula, tak boleh nak tidur. Hahaha. So apa lagi, aku pun menulis entry ni. Pasal debat persahabatan di UPM pun aku tak update lagi. Uwaaa, sebab aku lupa nak ambil gambar. Sedihnya.

Oklah, aku nak rehat-rehat tengok movie. Jangan jeles. Jom berhibur.

DEBAT

Hari ini aku ada debat persahabatan dengan rakan-rakan pendebat seperti MMU, UiTM, UNITAR, UPM, UMP, UTP dan ada lain mungkin.

Perlawanan ini diadakan di UPM. Menjadi penganjur debat di bulan Ramadhan sangat menjimatkan. Hahaha. Budget dapat dijimatkan.

Esok aku updatekan gambar dan juga apa cerita dari UPM. Hehehe.

LEGA

Segalanya telah kuluahkan pada dirimu. Antara percaya atau tidak itulah tindakan yang mampu aku lakukan.

Segala sebab dan akibat telah pun kuterangkan. Harapnya kau mengerti dan memahami. Janganlah diulangi.

Kini, aku telahpun lega kerana tidak perlu untuk memendam rasa berpura-pura dan sebagainya. Hidupku sebagai seorang Insan Kerdil akan bergerak seperti biasa tanpa sebarang hipokrasi.

Senyumlah kerana ianya penawar segala kedukaan.

p/s : Sepanjang hari semalam asyik terdengar lagu raya. Hahaha. Hujan sedang turun ketika bersahur, katil memanggil-manggil. Jom tidur.