AKU KEMBALI

Setelah mungkin beberapa hari ini agak terganggu emosi akibat memikirkan beberapa masalah yang tidak sepatutnya kau fikirkan, maka aku yang bernama ANUAR telah kembali kepada ANUAR yang dulu.

Tentang semua masalah, mari aku buangkan kesemua masalah itu semua. Tidak ada kena mengena pun dengan aku. Kalau mereka nak fitnah aku, silakan. Aku ada ALLAH yang sentiasa mengetahui segalanya. Kalau mereka ingin menuduh, silakan. Aku sentiasa berdoa agar kamu semua beroleh ‘Hidayah’ darinya.

Bak kata SYAM, jangan biarkan ‘Hidayah’ pergi meninggalkan kita, takut nanti suatu masa kita tidak akan bertemu lagi dengan ‘Hidaya’ itu lagi. Terima kasih SYAM, sudi layan perasaan aku semalam. Hehehe. Anyway, tahniah kepada SYAM, sebab dapat kereta kenari baru warna merah nanti (sebab tak ada lesen lagi). Boleh bawa aku jalan-jalan. Yay.

Tidak dilupakan kepada kawan-kawan aku yang sentiasa memahami keadaan aku dan sentiasa menyokong aku dari belakang. Bagi yang mengeji, aku ucapkan terima kasih jugalah, sebab menceriakan hidup aku dan melatih aku untuk membidas. Hahaha.

Aku sekarang sedang belajar untuk exam, so kepada semua rakan-rakan selamat belajaralah. Kita mesti teruskan usaha walau 1001 masalah datang menghentam kita. Semua itu dugaan untuk kita terus berjaya. Semoga impian dan cita kita boleh menjadi kenyataan.

p/s : Marilah kita berdoa semua, agar yang benar akan terbentang jua, dan yang batil itu akan terpadam segalanya. Semoga yang benar beroleh rahmat dan yang tidak itu beroleh kesedaran dariNya. Amin.

Advertisements

NUARE @ AERON

Dalam entry sebelum ini, ada seorang pengecut menggunakan nickname aku ini. Dia menghantar komen kepada aku di entry sebelum ini. Motifnya? Aku pun tidak tahu. Mungkin dialah orang yang kita cari itu.

Memberi komen yang kononnya menyatakan aku marah-marah tanda aku menyembunyikan kebenaran. Siapa yang bersembunyi di sebalik kebenaran? KAU ATAU AKU!!!!!!

Jika kau adalah orang yang berani memberi komen, sila beritahu aku siapa sebenarnya ENGKAU dan beritahu aku, apakah sebenarnya rahsia yang kau ada mengenai aku? Jika masih berahsia, perlu ke semua orang percaya, sedangkan kau juga menipu.

Tidak ada apa yang perlu aku takutkan, kerana kebenaran pasti akan terbukti jua. Maka, kalau ENGKAU betul-betul berani, berikan komen dengan menggunakan nama sebenar ya.

Lagipun, penggunaan bahasa kau sendiri dah membuktikan sesuatu. Terima kasih ya!!!

MAKLUMAN

Ini adalah satu makluman kepada semua, sekiranya anda ingin menghubungi aku, sila gunakan cara yang betul ok. Jangan terpengaruh dengan beberapa akaun-akaun palsu yang telah direka khas oleh peminat-peminat (babi) yang begitu mendambakan aku.

Kepada babi yang begitu seronok membuat akaun G4M untuk aku tu, teruskanlah usaha untuk memalukan aku itu. Namun jangan kau harapkan semua itu akan berjaya, kerana tatkala aku dapat mengesan semuanya, kau pasti akan kukuburkan ke dalam perut Bumi. (PErgh, ayat cerita indon)

Ada beberapa perkara yang kau silap dalam membuat akaun aku tu. Bodoh nya kau, nak menipu, tapi bodoh. Tak gunakan kepala hotak dan kecerdikan yang ALLLAH bagi. Mungkin sebab kau mungkin selalu kantoi menipu dan aku memang seorang penyiasat yang handal (ala-ala detective conan).

1. kau ambil gambar semuanya dari profile friendster aku yang private tu. So sah-sahlah (konfem-konfem ayat kajol) kau tu datangnya dari kalangan kawan aku dalam friendster.

2. Kaau letakkan pula no hp aku dalam tu, menjadikan kau orang yang begitu rapat dengan aku. Jadi makin mudahlah aku nak mengesan siapakah engkau.

3. Semua perkara ini terjadi, hanya selepas beberapa kejadian, menjadi suspek utama kes ini semakin mudah dikenali. Hahaha (Sebenarnya aku dah senarai pendekkan siapa Babi itu.

4. Kau letakkan beberapa gambar lucah dan bogel, konon-kononya itu adalah aku. Bodohnya kau pilih gambar, semuanya tak sama dengan ciri fizikal aku. Hahaha.

5. Siap letak gambar orang kena tengah ‘main’ yang diambil dari web apa tah. Nampak sangat kau suka masuk we lucah(patutlah kau tak boleh hidup tanpa inetrnet). Yang tak logiknya, kalaulah aku ni model lucah, takkanlah aku pergi kelas naik bas dan berjalan kaki. Takkanlah aku nak pakai minyak wangi mahal-mahal pun tunggu orang bagi. Betul tak?

6. Kau letak pula kawasan aku adalah di bangi, kalau korang semua perasan, aku kalau buat apa-apa profile, mesti bangga dengan tempat aku TAMPIN. Hahaha.

Jadi kesimpulannya, kau ni dahlah bodoh, babi pula tu. Aku doakanlah kau(babi) semoga seksa selalu hidup di dunia dan akhirat. Selagi kau(babi) tidak berjumpa aku dan memberitahu siapakah engkau(babi), maka akan terjadi bala kepada kau(babi).

Semoga kau(babi) akan kena aids, kemaluan tidak berfungsi, lumpuh seluruh badan dan mati pucuk. Semoga kau juga akan kehilangan orang yang tersayang(ada ke?). Cuma satu, aku kesiankan puki mak kau yang dah berdarah2 dulu melahirkan anak berperangai babi macam kau.

p/s : Maaflah kepada semua pembaca yang tidak selesa dengan penggunaan perkataan dalam entry kali ini. Ini semua hanyalah untuk si *A*I itu sahaja. Marilah berdoa bersama aku, semoga orang yang melakukan penganiayaan dan fitnah ini, disedarkan ALLAH (AL Fatihah)

Cara menghubungi aku :

  1. Profile FS (nuare_aeron@yahoo.com)
  2. YM aku (daddycute_03@yahoo.com)
  3. Blog aku (aeronanuar26.wordpress.com)
  4. hi5 aku (nuare_aeron@yahoo.com)
  5. facebook yang dah tak berfungsi (nuare_aeron@yahoo.com)
  6. skype yang dah mati juga (nuare_aeron@yahoo.com)
  7. Hp aku ( 012-624**** @ 019 649****)

Terima kasih atas sokongan rakan dan sahabat yang sama berdoa untuk aku. Semoga kita semua dilindungi ALLAH.

TATKALA TUN M. BERBICARA

Tatkala semua mahasiswa UKM (mungkinlah) sedang berpusu-pusu ke Dewan Anwar Mahmud untuk mendengar ceramah yang disampaikan oleh Tun M dan ramai panel yang lain, aku pula masih di bilik menyiapkan segala tugasan yang berbaki.

Namun, masa yang ada sedikit sementara menunggu waktu Isya’ masuk, aku menulis sedikit coretan untuk tatapan bersama terutamanya rakan tersayang yang sangat suka mengeji aku ( Paan )

Aku mulakan terlebih dahulu dengan pencapaian UKM di debat kepenggunaan. Namaknya, rezeki masih lagi tidak berpihak kepada kami. Ditambah dengan usaha yang perlu untuk dipertingkatkan untuk mencapai kejayaan. Sekalung tahniah kepada adik-adik sekalian yang telah berusaha. Rezeki datangnya dari ALLAH ( bukan sebab aku ada atau tidak ya PAAN )

Menyentuh tentang peningkatan yang dialami beberapa orang pendebat (aku tak nak sebut nama, nanti kembang) menyebabkan aku rasa untuk berubah sama dan INSYAALLAH mencapai kejayaan. Namun kita hanya berusaha, ALLAH yang menentukan segalanya ( bukan sebab aku ada atau tidak ya PAAN )

Ucapan tahniah aku hulurkan untuk beberapa individu.

  1. Shukri – Kerana gigih memenuhi kehendak semua pendebat (yang banyak songeh ) Berjalan satu MMU mamat ni. Menjadi urusetia dan pendebat bukan satu kerja yang mudah. Tengok dak MYER dan NAZWAN, tak mampu nak buat. Opppssss. Maaf
  2. Pasukan UPM terutama buat teman rapat Ameer dan kekasih gelapku Syam yang telah berjaya ke pentas final buat pertama kali. Walaupun hanya bergelar Naib Johan, anggaplah ianya sebagai satu batu loncatan untuk berjaya (bukan hanya berada di tangga ke sembilan, macam PAAN) Hahahaha
  3. Buat adik-adik pendebat UKM yang sentiasa berusaha untuk berjaya, tidak mengapalah cuba lagi di lain kali. Perjuangan ini masih panjang.
  4. Buat Kak Mai yang menjadi sumber inspirasi saya  Abg Ali Asyraf. (tak ada kaitan dengan PAAN)
  5. Buat Kak Mina yang gigih berusaha datang ke MMU dan menghiburkan hati kami semua, serat membawa bekalan makanan dari rumah terbuka En. H, Abg Bob dan Abg Topec yang sedap gila. (bukan gila macam PAAN)

Sekarang aku selitkan beberapa keping gambar untuk semua jadikan tatapan. Bukan macam PAAN minta gambar dekat USHER (sebenarnya nak mengurat).

Jangan pandang belakang… Shukri

 

Best makanan ni semua

 

Kontinjen UKM

 

p/s : Aku dah rasa macam aku terlalu banyak menyebut nama PAAN di dalam ini. Semuanya hanyalah untuk menunjukkan betapa kejinya engkau. Hahaha.

KEPENGGUNAAN

Esok aku melencong ke Melaka bagi membawa adik-adik aku dalam perdebatan ke pertandingan Debat Kepenggunaan ( Usul bapak susah ) di MMU. Dalam pada Universiti lain menghantar pasukan utama mereka, kami dengan penuh berani mempertaruhkan pasukan baru (kalau aku masuk pun belum tentu menang).

Pendaftaran yang akan bermula esok dan pertandingan sehingga hari isni minggu hadapan akan menemukan 32 pasukan kalau tidak salah maklumat. IPTA, IPTS, IPT dan kolej matrikulasi juga mengambil bahagian.

Sejarahnya, aku tidak pernah berpeluang ke debat pengguna ini. Mungkin tidak ada rezeki aku nak masuk. Adakah aku akan membolot ke semua pertandingan debat? Hahaha. Kalau diberi peluanglah, aku tidak akan menolak. Namun aku perlu fikirkan tentang orang lain. ( Ayat konon hebat. hahaha )

Inilah gambar peserta bersama pengurus mereka yang kacak (ehemmmm)

 

 

Nasihat aku buat adik-adikku semua :

  1. Berusaha dengan sebaiknya.
  2. Sentiasa berdoa dan bertawakal kepada ALLAH. Insyaallah rezeki ada buat kita bila Dia berkehendak.
  3. Jangan gentar menempuh cabaran dan dugaan yang senitiasa menghantui kita.
  4. Senyumlah, kerana ia akan membantu kita.
  5. Redhalah dengan apa saja yang akan berlaku, kerana pasti ada hikmahnya kita ditakdirkan begitu.

p/s : Pergh, aku bagi nasihat dah macam ceramah agama. Maklumlah, terkadang kita perlu sedar semua rezeki itu datang dari Allah.

TERIMA KASIH

Kak Mai kata, ayat ni dulu dia selalu baca tatkala hati kecewa. Namun, bila kita membacanya pada kala biasa, bukanlah bermaka kita sedang berduka, namun hanya sekadar memberi sedikit motivasi dan ransangan untuk kita terus berusaha dan tidak berputus asa.

“Bila engkau memandang segalanya dari Tuhanmu, yang menciptakan segalanya, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakit hatimu, yang membuatkan keinginanmu terhalang, serta menyusahkan hidupmu… Pasti akan damailah hatimu, kerana masakan ALLAH sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia… Bukan ALLAH tidak tahu deritanya hidupmu, retaknya hatimu, tapi mungkin itulah yang DIA mahu kerana DIA tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan Nya…”

Dlm kita melangkah..terkadang diuji dengan ujian yg terasa berat ..Hingga kita terduduk dan menangis..Peritnya terasa tetapi ketahuilah dn renungilah kembali ke diri kerana mungkin air mata  itu hadir kerana Dia mahu kita menjahit kembali sejadah iman yg kian terkoyak lantaran ada langkah2 yg tersasar… Biar kepahitan itu pergi agar kemanisan mengisi…!.Biarkan kekecewaan berlalu..agar kegembiraan berlagu….!Biarkan kegelisahan lenyap..jangan kita hilang semangat…!Biar penderitaan itu menyapa…agar kekuatan kita jana semula…!Biarkanlah diri derita agar kita tahu kepahitan derita ini dan kita sedar kesengsaraan ini tak sama bahkan hanya secebis dari penderitaan Rasulullah saw..!Allah tidak akan sesekali menzalimi hambaNYa tapi manusia yang menzalimi diri mereka sendiri…! Semoga kita tabah dan ditetapkan iman..

Ada sepatah perkataan yang aku tukar dalam gubahan indah ini. Hanya sekadar untuk mencantikkan lagi bahasanya. Hehehe.

Jika ada yang kecewa dan tiba terasa putus asa, bacalah ia. Semoga segalanya akan kembali seperti dahulu. Setiap penderitaan yang kita alami adalah atas kesilapan kita sendiri. Jangan pernah kita salahkan orang lain.

Terkadang penderitaan yang kita alami juga adalah satu petunjuk kepada kita untuk sedar akan perkara yang kurang baik kita lakukan. Sedarlah, sebab hanya kita yang mampu terjaga dari lena dan mimpi indah itu.

BALIK RUMAH RAYA

Hujung minggu yang lalu, aku berkesempatan (buat2 sempat jer) untuk pulang ke rumah sekali lagi. Khas untuk berjumpa dengan abang aku yang sekarang bertugas di Alor Star Kedah.( Maklumlah, setahun tidak bersua muka, hanya handphone menjadi penghubung 2 beradik di perantauan ini (Cewah)

Walaupun abang aku adakalanya singgah di KL untuk pertandingan Ragbi dan sebagainya, tapi tetap tidak berkesempatan untuk bersua. Makanya, bila berjumpa seharusnya berborak panjanglah aku dan dia. Ditambah pula anak saudara aku yang kini belajar di Alor Gajah Melaka pulang ke rumah aku.

Sebagai adik yang memang sangat menyayangi abangnya, maka aku tidak melepaskan peluang mengadu domba segala rasa hati kepadanya. Wakaka. Dari permintaan untuk memiliki kenderaan sendiri sehingga kepada kehidupan masa depan kami. (Boleh cerita siapa nak kahwin dulu)

Makanya, bergembiralah mak aku bila kedua-dua anak bujangnya (handsome giler) pulang ke rumah. Tidaklah kesunyian tatkala malam menjelang. Juga terkenyanglah dia kerana anaknya begitu suka membeli makanan untuk disumbat dalam peti sejuk. Hahaha.

Bila diamati dengan teliti, rupanya wajah anak saudara aku ini seiras wajah abang aku. Aku pula seiras dengan wajah anak saudara aku yang lain (abg kepada anak saudara aku yang seiras wajah dengan abang aku) Berbelitnya cerita. Hahaha. Semuanya bermula sejak di kampung dulu lagi, ditegur lagi oleh nenek angkat aku juga yang selalu terkeliru (background lagu ajai dan nurul)

Jadi hujung minggu yang lalu dapat menghabiskan masa bersama abang dan juga anak saudara aku itu memang menyenangkan hati dan perasaan aku sendiri. Mungkin sudah lama bersedih dan kurang kasih sayang (poyo betul). Hahaha.

Pulang ke UKM, aku merempit motor jiran aku sebab dia nak bawa motor ke kolejnya. Jadi walaupun tanpa lesan motorsikal aku redahkan jua perjalanan dari rumah ke Bangi. Sekejap pun, 1 jam 10 minit. Hehehe.

Oklah, aku nak sambung buat kerja yang berlambak. Malam latihan debat pula. Es-em-es? Hanya tinggal kenangan tatkala semua kesibukan.