KEPENGGUNAAN

Esok aku melencong ke Melaka bagi membawa adik-adik aku dalam perdebatan ke pertandingan Debat Kepenggunaan ( Usul bapak susah ) di MMU. Dalam pada Universiti lain menghantar pasukan utama mereka, kami dengan penuh berani mempertaruhkan pasukan baru (kalau aku masuk pun belum tentu menang).

Pendaftaran yang akan bermula esok dan pertandingan sehingga hari isni minggu hadapan akan menemukan 32 pasukan kalau tidak salah maklumat. IPTA, IPTS, IPT dan kolej matrikulasi juga mengambil bahagian.

Sejarahnya, aku tidak pernah berpeluang ke debat pengguna ini. Mungkin tidak ada rezeki aku nak masuk. Adakah aku akan membolot ke semua pertandingan debat? Hahaha. Kalau diberi peluanglah, aku tidak akan menolak. Namun aku perlu fikirkan tentang orang lain. ( Ayat konon hebat. hahaha )

Inilah gambar peserta bersama pengurus mereka yang kacak (ehemmmm)

 

 

Nasihat aku buat adik-adikku semua :

  1. Berusaha dengan sebaiknya.
  2. Sentiasa berdoa dan bertawakal kepada ALLAH. Insyaallah rezeki ada buat kita bila Dia berkehendak.
  3. Jangan gentar menempuh cabaran dan dugaan yang senitiasa menghantui kita.
  4. Senyumlah, kerana ia akan membantu kita.
  5. Redhalah dengan apa saja yang akan berlaku, kerana pasti ada hikmahnya kita ditakdirkan begitu.

p/s : Pergh, aku bagi nasihat dah macam ceramah agama. Maklumlah, terkadang kita perlu sedar semua rezeki itu datang dari Allah.

8 Respons

  1. Nasihat buat adik-adik di UKM:

    Andai kekalahan menimpa,katakanlah dengan hati terbuka:

    “Pengurus bajet kacak”
    “Pengurus punya salah”
    “Pengurus tak tobat”

    Ingat,anda baru belajar, maka salahkanlah pengurus anda.

    Sekian.

  2. heyy.. saye kenal mereka.. ahaha.. welcome to Melaka..~!!

  3. wah haha buleh jd ahli forum ehwal islam plak pas ni ek hahaahaha

  4. Pengurus yang kacak tu aku rasa memang tak tepat. Kalau cakap satu-satunya pendebat wanita yang cantik tu betol. Hahahaha. Leh berkenalan? potong line nuar skit. hahahaha

  5. jaga yg no1 tu elok2…

  6. klu poster tu xde gmbar pengurus lagi ok..hehe

  7. paan >>> KEJI!!!!!!!

    naz >>> memanglah kenal, dan bukan main mesrakan uols bergelak ketawa dan mengeji orang lain…

    hasan >>> HMm, boleh gakkan. menceburkan diri dalam bidang keagamaan.

    pjoyz >>> cantilk???topi akulah, aku tetap hensem

    nur >>> x perlu jaga pun

    jijah >>> bagilah peluang nak interprame skit…

  8. TALQIN KIAMAT
    ( IMAM MAHDI )

    ————————————————–

    ( SULIT DAN PERSENDIRIAN )

    Salinan kepada:

    Yang Di Pertuan Agong Malaysia ( Baginda Sultan Mizan )

    Pejabat Istana Negara ( u/p Ust. Abd Aziz, Ust. Abd Rahman)

    Jabatan Agama Islam Negeri-Negeri (u/p Mufti)

    Pejabat Perdana Menteri Malaysia

    —————————————————

    JUMAAT 17 OKTOBER 2008

    Sila layari http://www.layarbahtera.com . Terima Kasih

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: