PAHIT MANIS DEBAT DIRAJA KE-12

28/11/08 – 03/12/08 membawa seribu satu perasaan kepada diriku sendiri. Mungkin aku boleh bergembira dan berbangga dengan kejayaan adik-adik kecilku di UKM tetapi jauh disudut hatiku seribu satu kekecewaan menghantui diriku.

Kejayaan adik-adik tahun satu aku dalam perdebatan kali ini memang membanggakan. Pencapaian pasukan yang sepatutnya menjadi harapan patut diberi pujian. Kumpulan aku sendiri yang sepatutnya memberi harapan, tertumbang di medan perjuangan.

Mungkin ada hikmah di sebalik ketidakberjayaan ini. Mungkin ini juga petunjuk dariNya untuk aku lakukan sesuatu perubahan. Mungkin ini juga adalah sedikit pembalasan untuk aku sedar dari segala kesilapan yang pernah aku lakukan. Selepas ini jangan biarkan kejayaan itu terus pergi meninggalkan kita. Carilah kejayaan sehingga kita berolehnya.

Keputusan penuh :

  1. Johan Kategori Utama Bahasa Melayu – UPM
  2. Pendebat Terbaik Akhir Utama – Amiruddin Abd Rahman (Fikir Seorang Fakir)
  3. Johan Kategori Muda Bahasa Melayu – USM
  4. Pendebat Terbaik Akhir MUda – Farah Syazwani (Perampas takhta aku)

pb300101

Seluruh kontinjen UKM

pb300108

Jejaka UKM

pb300106

Wanita UKM

 

pb300104

Utama 1 Yang ‘happening’

Akibat kekalahan awal aku, sempatlah aku, Abg Kerel, Abg Hasrul dan Abg Napi ke Batu caves untuk melawat tempat tersebut. Maklumlah, aku tak pernah rasa nak memanjat 272 anak tangga dekat situ. Jadi bila berkesempatan marilah mencuba. Hahahha

Ini adalah sedikit gambar untuk tatpan anda bersama ok.

dsc01355

Dipuncak kejayaan naik tangga

dsc01345

 Jinak-jinak burung merpati, bila didekat ianya lari.

dsc01350

272 anak tangga lagi ni

dsc013511

Steadylah Abg Kerel, Yayyyy

dsc013461

Baru sampai dah suruh ambil gambar

 

dsc013491

Aku yang tetap maintain kehenseman. Hahaha

8 Respons

  1. Wah, bestnya tengok gambar2 debat 😀
    Rindu rindu

  2. gambar paling bawah tu mcm sama je yg tinggi n yg kunun2 hensem tu…hehe…gurau jek..

  3. ow sebijik!
    patung buddhaaaaa~
    lalalalalaa~~~~

  4. dOWN..!! wAJAH MAK TAK ADA!

  5. Am >>> marilah ubati kerinduan

    jijah >>> amboi, tertembak sekali dengan gurauan itu

    mira >>> abg kerel ah

    aria >>> perlu ke gmbr u???hahahhaa. entry khas menyusul insyaallah

  6. motif bergambar kat batu Caves????? (peringatan, jangan nak laser aku)

  7. hmm bertambah ramai wanita-wanita ukm ye.. i am so impress.. selamanya yang ramai ala-ala wanita kan? anyway gud lux utk next tournament..

  8. epal merah >>>alah baru nak melahar, paham2 jelah ye KEKASIH GELAPKU

    topec >>> tulah, banyak wanita dari yang ala2 wanita.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: