LAWATAN INTEGRASI (16/12/2008) PART II

Di siang hari kami semua telah puas berjoget dan menari di Kampung Budaya. Kemudian diuji secara mental pula dengan permainan Master Malaysia. Kepenatan dalam diri ini janganlah ditanya, namun peluang untuk bercuti ini perlu dimanfaatkan sebaiknya.

Malam itu kami ke Kawasan Rukun Tetangga di Daerah Bau kot. Aku pun dah terlupa. Tapi kawasan itu adalah penduduk orang bidayuh. Kedatangan kami disambut dengan begitu meriah. Setiap orang dipakaikan dengan seutas gelang tangan. Ramai penduduk kampung yang beratur dan bersalaman dengan kami semua.

dsc01437

Jom pakai gelang

Seperti biasalah, ketibaan kami seharusnya disambut dengan pelbagai tarian kebudayaan masyarkat bidayuh. Yang menariknya, tarian ini ditarikan oleh kanak-kanak lingkungan umur 6-17 tahun. Semuanya pelajar sekolah menengah dan rendah di kawasan sekitar.

Tak cukup dengan tarian, pelbagai jenis muzik juga diperdengarkan kepada kami. Maklumlah, mereka harus berbangga sebab pemuzik mereka pernah dijemput membuat persembahan sempena hari kemerdekaan. Hahaha.

dsc01439

Comel-comel penari dia

dsc01438

Pemuzik yang jadi kebanggaan mereka

Selesai semuanya, kami pun kenalah memulangkan diri ke hotel semula. Tidur perlu untuk dinikmati kerana keletihan telahpun menjadi santapan sepanjang hari. Hahaha. Sebelum itu kenalah bergambar lagi.

dsc01440

Masyarakat tempatan

dsc01443

-orang-orang comel sahaja-

« »

6 Respons

  1. bestnye merasa makanan…. disana…sedap tak makanan tu sume?

    wah siap ada majlis makan dengan orang tempatan mesti kena layan best ni..

  2. opps..gmbar paling bawah..
    yg tengah2 jer yg comel k..hehe..

  3. semue dalam gambar di atas dah memang macam orang kampung budaya je aku tengok….hehehe

  4. suhaimi >>> mesti ah best xtvt. tapi mknn x masuk tekak ah. Selera berbza

    jijah >>> eh yang kanan gmbr pun comel ah!!!

    fakir >>> John mungkinlah. Selamat Hari Lahir!!!

  5. wah, sakan berjalan..

  6. bersaran labah- labah….
    sesak nafas aku view blog nie…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: