LAWATAN INTEGRASI EP TERAKHIR

Ini adalah episod terakhir pengembaraan aku di Sarawak sempena lawatan integrasi. Program yang terakhir tidak banyak pun yang menarik. Malam sebelum bertolak balik diadakan makan malam bersama ADUN dari sebuah kawasan di Sarawak tu.

Makan malam, acara baca ikrar dan penyampaian sijil melengkapkan lawatan kami ke sana. Tidak dilupakan acara karaoke dan menari poco-poco juga diadakan. Semua peserta tidak melepaskan peluang tersebut. Hahaha.

dsc01464

Mengapakah bermenung???

dsc01467

Penerima anugrah seterusnya….

Selesai makan malam, kami melantak karaoke dan balik ke bilik untuk sambung sesi rutin harian kami di sana, mengumpat Yasir.. hahaha. Banyaklah lagi yang diceritakan. Penuh dah dosa kami malam itu. hahaha

Esoknya, kami dibawa melawat ke muzium Sarawak. Malangnya, kamera tidak dibenarkan di bawa masuk ke dalam muzium. Maknanya, tidak ada gambar yang aku boleh ambil. Yan sempat di luar sajalah ya.

dsc01470

Mari bom Israel

Selepas jalan-jalan di muzium, kami berjalan-jalan dekat water front. Membeli belah dekat sana. Aku dah tak tahu apa nak beli lagi dah. Hahaha. Lepas tu semua balik hotel dan bersiap untuk pulang. Penerbangan jam 4 petang. Kelam kabut dibuatnya. Hahaha.

Bila dah check in baru nampak muka-muka kepenatan. Tengok ni.

dsc01472

Antara budak-budak sekolah yang pergi

dsc01474

Kamilah pewaris bangsa

Bila sampai di KLIA kami pun balik mengikut haluan masing-masing. Sehingga sekarang pun, adalah beberapa orang yang masih lagi dihubungi. Contohnya Azah budak sekolah yang kata wajah aku macam ustaz dia. hahaha. Kalau budak-budak U jangan ceritalah, sah-sah kami memenag selalu berjumpa. Di amna sahaja kami akan bergelak ketawa.

Oklah, cerita pasal lawatan dah habis. Nanti kalau aku ada cerita menarik lagi, aku kongsi dengan korang ya. daaa

6 Respons

  1. er…
    g sarawak??
    menjual ker??
    hohoho…

    ad terpikat mane2 org sane x?/
    hahaha

  2. akhirnya…
    habs jugak, kan??
    tahniah..
    rangkuman komen untuk episod lepas; “lawatan korang memang agak bez!!”
    bilela aku dapat pegi…

  3. naqib >>>amboi, tahu plak tue perkataan cmtu eh???mesti biasa guna eh???waahahaha

    zetty >>>biel kau terus usaha tanpa jemu…aku nak dapat lawatan nie 3 tahun debat perpaduan

  4. ala…
    cm ner la org nk tau kalo bukan si aeron nie yg ckp dulu…
    so, bende2 yg cm nie, dtg dr empunye blog nie dulu…
    hahahaha

  5. Ni lawatan pe ek nuar?

  6. anda ditag..
    jemput2 keblog saya..
    hahaha..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: