MENGHELA NAFAS LEGA

Ada beberapa perkara aku ingin kongsikan bersama.

  1. Setelah aku memungkiri janji untuk pulang ke rumah, maka hari Jumaat selepas kelas aku akan pulang ke rumah. (jumpa emak)
  2. Setelah sebulan lebih aku tidak pulang ke rumah, maka aku hendak pulang (jumpa emak)
  3. Setelah hiba di ASTAR, aku hendak pulang (jumpa emak)
  4. Setelah sakit pulang dari ASTAR, maka aku akan pulang ke rumah (jumpa emak)
  5. Setelah diserabutkan dengan kerja yang banyak, maka aku akan pulang ke rumah (jumpa emak)
  6. Setelah kertas kerja yang memeningkan menampakkan sinar, maka aku hendak pulang (jumpa emak)
  7. Setelah aku diasak setiap hari untuk memenuhi semua tuntutan, maka aku perlu penuhi tuntutan pulang ke rumah (jumpa emak)
  8. Setelah hati ini sentiasa sedih dan merasa kosong, maka aku akan isi dengan pulang ke rumah (jumpa emak)
  9. Setelah aku penat dan letih di sini, maka aku perlu cergas semula dengan pulang ke rumah (jumpa emak)
  10. Setelah aku merapu di sini, aku hanya nak bagitahu aku balik rumah (jumpa emak)

Mesti korang cakap aku anak emak. Jawapan aku mudah, memang ya aku anak emak aku. Takkan monyet pula. Hahaha.

p/s : Sayangilah emak anda. Jangan pernah derhaka. Syurga itu di bawah tapak kakinya. Kasih dan doa seorang ibu sangat berharga buat diri kita untuk meneruskan kehidupan. Percayalah, hanya ibu yang bisa buat kita tenang, tatkala kita sedang serabut.

14 Respons

  1. …hanya ibu yang bisa buat kita tenang, tatkala kita sedang serabut.

    —> kesian ibu diserabutkan kepalanya dengan kita yang serabut

  2. lalalalalalala…..

  3. anak emak tu maksudnyan maje gile dgn emaknya..jadi….ANAK EMAK

  4. lutfi >>>>tapi emak tidak pernah merungut, betul x??

    Bulbul >>>apakah??

    izzra >>> siapa lawan cakap emak dia, sebab benda kecil??hahaha

  5. kali ni balik bawak abang tak?? hahahaha adakah aku keji dengan meninggalkan komen keji yang mengeji ini??

  6. Aku gersang(jumpa mak ayam) hahahahhaha

  7. hurm??
    bgs2..
    ingt kat mak rupe nyer…

    ingt ker.. kalo dh melaha-laha 2..
    dh lupe sumer nyer…
    hohohoho

  8. buat kali pertama, aku sangat setuju dengan pesana ko kat bawah sekali selepas entri anak emak kat atas…
    bermanjalah dengan mak anda. xde siapa yang akan manjakan kita lebih dr emak sendiri…

  9. mak adalah segala nya…hargai la dia sementara dia masih ada…^_^

  10. wing2…sgguh bersemangat nk blik umah..tu la..lg xmo blik lame2..kan da…

  11. Wahh… Aku cepat terharu bila lelaki terang terangan tunjuk sayang pada ibunya…

    Bagus Nuar… Aku suka… Aku suka…

    p/s: harap bukan dlm blog je tau..hehehehe

    () ()
    (^_^)

  12. iqa >>> aku tulis apa yang aku rasa. Blog kat tempat luahan hati

    shida >>>suka atilah..

    mysarah >>>betul3X

    zetty >>> pertama kali ek??

    naqib >>>nielah namenye kesimbangan. Gitewww

    paan >>> mak hayam mane??

    epal >>> agak ah mengeji.

  13. …berusahalah mencari masa untuk bsama emak..
    sahabat dan pendengar yg terbaik..
    hati pasti akan menjadi tenang..
    nasihat dan leterannya tersirat seribu makna…

  14. srikandi >>> Betul3X (gaya upin ipin)

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: