TAMATNYA DI SINI

Semalam berakhir sudah perjalanan hidup aku sebagai seorang guru pelatih di SMK Saujana Impian Kajang. Berakhirlah, juga rutin harian aku bangun awal pagi, bersiap ke sekolah, bersengkang mata menyiapkan rancangan mengajar (yeke??) dan sebagainya.

Berakhir juga lah aku untuk tertawa sendirian mengingatkan ragam anak-anak murid aku di sini. Gelak tawa, ragam dan perangai akan menjadi kenangan yang abadi dalam hidup aku (ayat nak puji anak murid yang baca blog ini)

Dalam aku gembira menjalani kehidupan aku seharian semalam, malamnya aku di khabarkan dengan pemergian ayah kepada rakan aku dalam bidang pendidikan fizik ini. Semoga pemergian ayahnya tidak pernah menamatkan usahanya di UKM ini. Perjalanan yang tinggal hanya fasa terakhir di sini.

Tamatnya segala kisah ini, maka akan bermulalah kisah baru aku sebagai pelajar tahun akhir di UKM ini. Kisah yang tidak akan pernah sepi dari sgeala dugaan. Cuma harapannya, dugaan ini akan sentiasa aku tempuhi dengan tenang dan berjalan lancar.

Maaflah kepada semua kerana tidak dapat masukkan sekali gamabr kenangan. Hari semalam aku hanya menggunakan kamera mereka. Semoga mereka hantarkan kepada aku.

Apa yang aku sedang lakukan sekarang?

Aku sangat sibuk dengan urusan akademik dan pengurusan debat. Aku juga sibuk mengatur kembali kehidupan yang sudah agak bercelaru. Hahahaha. nanti aku update lagi ya. Daaa.

16 Respons

  1. ble ckgu nak kawin??
    dah ada calon??
    hehehe

  2. smksi gempaq!!cikgu janganlah amik aty atas ape yang berlaku sepanjang cikgu berpraktikal kat sini.ktorang sentiasa doakan cikgu2 semua tros sukses n berjaya!!!cikgu praktikal thun ni mmg gempaq!!!ktorang arap cikgu2 x lupe student smksi(sekolah petak)haha….jangan lupa datang malam amal smksi nanti…

  3. dayana >>>kahwin?lmbt ag

    husna >>>hahahah, inysaallah x lupe, mlm amal?tgklah yer!!!

  4. tgk2 gak…dtang jangan x datang!!!ketty perry turun…haha.rugi!!!jangan lupa ajak cikgu2 beijing datang skali ye???sweetbox pon ada…haha(merapu lebih)…

  5. ckgu saya nak minta maaf kalu saya
    -TERsalah ckap
    -TERtido
    -TERbising
    -TERgosip masa ckgu mengajar
    -TERponteng klas
    -TERlupa nak wat keja ckgu bg (hehehe lupa la sangat)

    dan sume benda yang saya TER buat
    (dah mcm kad raya…hahaha)

  6. dayana >>> tau xpe, nie musim raye ke?
    rasenye pose pun x lagi!!!

  7. pose bulan rejab….

    umah ckgu kat mana??
    saya nak serbu….
    sedia kan wang secukupnya…
    (macm nak rompak bank)
    hahaha….

  8. haha,dayana…sah byk wat salah kat cikgu anuarkan???tgk aku!!!cikgu x pernah masok kelas aku pon…2 yang jadi baek niyh…weh!!!4 proaktif berjaya bolot adiah lukisan mural biologi…walaupon ktorang x blaja bio….boooo…idop 4 proaktif!!!haha

  9. nnti sye(skema giler) anta gmba kt ym cikgu.

  10. dayana >>>cikgu x bg duit raye ah, lum kahwin lagi…(mcm adat org cina)

    husna >>>hurm, yeke x buat slah??

    syahmi >>>baik anak didikku….(skema giler)..Jgn kantoikan ade ym cikgu…
    hahhaa

  11. off coz. baek…haha…cikgu x pnh masok kelas sye pon…

  12. sye mmg baek pon cikgu!(skema lgi)

  13. husna >>>hahaha

    syahmi >>>perasan giler!!

  14. cikgu,jgan lupe tau jemput kalau cikgu nak kawin nanti. t’ringin nak makan nasi minyk cikgu……..he.he.he

  15. ayu >>>hahahhaa. tak terkata!!!

  16. cikgu cam ne ngan life cikgu…ade mase free datang2lah lwat smksi…….

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: