JANJI 3 (PD DAY 3)

Hari terakhir ini seperti biasa dimulakan dengan makan.UPU kan tak boleh lekang dengan makanan. Kami semua adalah satu.

Selepas makan, masih lagi dengan acara bermain air di kolam buatan resort ini. Maka dengan seronoknya menyambung permainan di situ.

Macam-macam aktivitilah yang dijalankan. Seperti biasa, sebelum terjun ambil gambar dahulu. Posing tetap tidak boleh dilepaskan.

Kak minah n Abg topek

Namun, pagi ini aku tidak berminat untuk terjun dalam air. Maka aku hanya duduk di tebing kolam dan menyiapkan sandwich(kerja mak-mak sangat) bersama Kak Minah. Dia yang pergi beli dan sediakan semua barangan it, jadi aku tolong saja.

Main air ini adalah dalam beberapa jam saja, kerana tengahari itu kami sudah pulang ke Bangi. Jadi bila selesai makan dan bermain, maka kami semua bergambar kenangan.

Gembiranya kami

Maka semua kami pulanglah bersiap dan bertolak semula ke Bangi. Maka tamatlah coretan PD yang aku janjikan. Tunggukan catatan seterusnya tentang debat pula.Huhuhu

SETAHUN MENDEKATI MATI

Alhamdullilah, sudah 23 tahun aku dapat melihat alam yang fana ini.

Alhamdullilah, sudah 23 tahun aku belajar dari pengalaman kehidupan.

Alhamdullilah, sudah 23 tahun aku dapat menikmati keindahan bumi tuhan.

Alhamdullilah, sudah 23 tahun aku merubah kehidupan diri sendiri.

Alhamdullilah, hari ini 23 tahun usia aku ini.

Setahun mendekati mati.

JANJI 2 (PD DAY 2)

Hari kedua dimulakan dengan hilai tawa dan kegembiraan. Biasalah, UPU ini memang gelak jelah. Hahahhaa.

So bila dah siap sarapan semua, maka kami bersiap-siap untuk ke pantai Teluk Kemang. Awal juga kai bertolak, senang nak pilih area mana untuk bermandian. Maka kami pilih paling dekat sekalilah dengan kedai-kedai makan.

Bila sampai maka seperti biasa, aktiviti pertama adalah bergambar(bukan mandi menjadi keutamaan). Biasalah UPU kan, muka semua handsome dan cantik. Hehehe.

Aku sememangnya layak jadi modelkan???

Ini pakaian sebelum mandi. Bila dah bertukar pakaian untuk mandi juga masih sempat lagi berposing lagi. Hahaha. Maklumlah, sebelum semuanya basah dan terjojol apa-apa yang tidak diperlukan, maka ambil gambar dahulu. Hahhaa.

Larian di gigi air…

Maka seperti biasa, bila nampak laut, mandilah kan. Nak buat apa lagi. Banyaklah aktiviti, berenang-renang bak dugong di dalam air. Bermain regu bak kanak-kanak terencat. Macam-macam lagilah.

Kemudian bila dah bosan, main permainan air yang adalah. Contohnya kami main bot pisang(banana boat). Biasalah permainan yang menjatuhkan orang di dalam air. Hahaha.

Comelkan??

Ada satu lagi permainan,namanya donut. Permainan ni kita akan di driftkan atas air. Best tau. Seronok sangat. Rasa nak bertaubat kejap naik benda alah itu. Tapi memang fun gila ah.

Bila dah penat main benda alah tu semua, maka aktiviti wajib seterusnya adalah main pasir pantai. Di sebabkan kami bukan budak kecil yang ingin membina istana pantai, maka kami zahirkan kekreatifan itu kepada menanam orang dan menjadikan sesuatu bentuk badan lain kepada orang yang ditanam.

Maka akibat kecomelan yang ada pada diriku, akulah orang yang ditanam itu. Maka berebutlah mereka ciptalah mereka di atas badan yang ditanam itu.

Apa yang penting, KERJASAMA!!!

Jadi bila dah petang kami semua kembali ke rumah. Sesi lewat petang sambung bermain air di pantai buatan apartment tu. Banyaklah juga aktiviti yang dijalankan.

Malamnya aktiviti tah papa yang tak boleh diceritakan kepada semua. Hahaha.Rahsia.

Hari ke-3, bila kami mahu pulang. Apakah yang  jadi???

JANJI 1 (PD DAY 1)

Kami bertolak dari Bangi sekitar jam 10.30 pagi kalau tidak salah. Perjalanan yang melibatkan 3 buah kereta yang pertama. Kemudian diikuti lagi dengan kereta yang lain.

Jadi dalam perjalanan akibat kelaparan maka sempatlah singgah di R&R Seremban untuk makan KFC. Jadi sempatlah ambil gambar beriya kan. Hahaha.

Sempat yer berposing.

Dah kekenyangan perut masing-masing, kami meeruskan perjalanan(padahal dah dekat nak sampai PD pun, saja mengada nak berhenti dulu.

Bila sampai, kami telah diuruskan dengan jayanya oleh Alumni kami (Abg Ezly) dengan penginapan yang best. Sebuah apartment menempatkan kesemua 26 @ 28 orang(lelaki dan perempuan). Perempuan dapat masterbedroom(ada tandas), lelaki 3 lagi bilik yang lain(termasuk bilik orang gaji). Memang meriah dan bisinglah rumah itu. Sah-sah semua pendebat jadi kawalan suara memang tidak terkawal. Hahaha.

Bila sampai, banyak rupanya makanan yang telah disediakan. Sampaikan ke Big Apple pun ada. Sedapnya. Kenyang aku makan. Makin bertambah diameter perut aku. Hahaha.

Mesti makin berselera kamu semuakan???

Maka bila sesi memekak di rumah telah selesai, petang telah mula menjengah. Maka aktiviti seterusnya adalah mandi di kolam renang buatan tempat ini (ala-ala pantailah, berpasir semua).

Apa lagi, dengan pantas semua pergi mendugongkan diri di kolam itu. Hahaha. Macam biasa sesi bergambar maut tetap dilaksanakan. Hahaha. Rugi siapa yang datang lambat hari itu. Aku seperti biasa, model kurang tinggi ini mem’pose’kan diri dengan jayanya. Hahaa

Konfiden tak aku??Hahaha

Malamnya adalah aktiviti di dalam rumah kerana masih menantikan kehadiran semua ahli ke PD. Jadi buat aktiviti suka-suka saja. Main kad, main gelak-gelak. Hahhaa..Tamatlah hari pertama.

Nak tahu apa jadi hari kedua bila semua kami ke pantai Teluk Kemang?Nantikan entry yang seterusnya.Muahhhh

KESEPIAN

Blog yang sudah lama aku tinggalkan. Janji aku sebelum ini untuk ceritakan berkenaan percutian UPU(budak-budak debat UKM) di PD masih belum ditunaikan. Entry selepas ini aku masukkan ya. Aku terlalu bosan hari ini.

Aku semakin menghampiri tarikh akhir untuk menamatkan pengajian di UKM ini. Sedih sangat. Aku seakan hilang perasaan untuk berkata apa-apa.

Aku ceritakan satu-satu ya. Mari aku masukkan edisi pertama percutian di PD terlebih dahulu.