BARU KU TAHU

Kini baru kutahu, diri aku ini memang sukar untuk difahami oleh sesiapa pun. 23 tahun aku bernafas dan hampir 18 tahun sudah boleh mula berfikir, memang tidak ada sesiapa memahami diri ku ini. Memang tidak ada, Pastinya hanya seorang saja, Puan Hasenah Binti Ismail.

Baru kutahu, hanya dia saja yang bisa menenangkan hati ini bila aku kecewa dan sedih. Mungkin bukan melalui percakapan dan tutur kata, namun melalui tindakan dan riak wajah.

Kalau aku sedih, dia pasti akan bersedih. Jika aku sakit, hanya dia yang akan bisa membuatkan aku sihat dengan cepat. Kalau aku ada masalah, hanya dia yang dapat mengesan seribu kegusaran yang sebenar dalam hati ini.

Tidak ada SESIAPA yang bisa membaca isi hati ini. Apa yang aku rasa?Mungkin kerana aku terlalu banyak berahsia. Mungkin kerana banyak benda yang aku telan seorang. Mungkin kerana aku sentiasa menangis di dalam hati di sebalik setiap senyuman yang terukir di wajahku.

Oklah, oleh kerana aku yang tahu tentang diriku, maka aku nak berhenti. Lain kali jumpa lagi. Terima kasih sudi melapang masa membaca coretan tidak seberapa ini.

3 Respons

  1. ko nak benti tulis blog ke?ala..ko ni jgn la smpi camtu..ade pape,tulis je la..kalau xmo org bce,wat paswed..bia lega sket pas tulis..=))

  2. ala… nape sedih2 nie…. sape yg buat abg nuar sedih ni… huhuhu.. sabar yer…esok kalo saya free kite tgk movie sama2 ek.. huahua

  3. Banyakkan bersabar.

    Ada ketika kita semua akan diuji dengan dugaan sebegini. Kadangkala sukar mentafsir maksud perlakuan dan tindakan insan di sekeliling. Diuji dan teruji. Semuanya memerlukan kesabaran, walaupun ada ketika kesabaran seakan hampir runtuh.

    Semoga awan mendung akan berlalu. : )

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: