I SETAN

Mesti selalu dengarkan???Shoping dekat sebelah KLCC tu. Tempat ‘orang-orang kaya’ menghabiskan duit yang ada.(DAripada spedo orang, baik beli untuk diri sendiri. Takut nanti jadi perangai mengungkit pula. HEheehe. Apa aku merapu ni?

Sebenarnya aku nak cerita tentang perangai dalaman kita yang tak ramai yang tahu. Kita ni bukan nabi yang bisa sempurna(macam lagu Rossa) tanpa sebarang perangai keji dan mengeji. Hina dan menghinakan. Lalang dan melalangkan. Bersembunyi di sebalik kebenaran, kerana takut dibenci(Pengecut)

Kalau aku, time jadi ‘Setan’ adalah waktu untuk menyedarkan orang lain. Sebabnya ada orang mungkin tidak sedar akan kebodohan diri sendiri dan kebangangan diri sendiri. Maka ianya perlu disedarkan dengan cara yang ‘Setan’ macam ni. Aku selalu jadi macam ni untuk sedarkan orang, contohnya rosakkan hubungan orang untuk menyedarkan salah seorang dari mereka. Hahahhaa

Kali ini aku memang setan, perlu ke takut pada ‘Setan’ juga.(Sebab semua orang ada kesetanannya). Hahahaha(mengilai sikit, test vokal) Aku tahu apa yang aku lakukan demi orang lain, biar aku yang dibenci. Aku sudah nampak perubahannya. Alhamdullilah(setan bersyukur uolszzzz)

Aku tak pernah mintak dihormati, aku tak pernah minta disanjung, aku juga tak pernah minta diangkat menjadi wali turun ke Bumi, aku hanya mahukan semuanya adil dan saksama. Perlu ke emosi dan perasaan tak tentu hala serta kebencian dan cemburu yang menguasai seluruh jiwa.Aku tenang saja.

Jangan biarkan aku jadi setan lagi. Jangan biarkan sesuatu yang aku nampak tak benar berlaku, aku mungkin juga tak sempurna. Tapi cara betulkan adalah dengan menegur, bukan membina empayar untuk membenci. Itu penakut!!!

3 Respons

  1. btol ckp abg nuar….habut utk org yg x paham….skali kala kita jadi org yg jahat, kita marah, kita kutuk demi kebaikan org yg perlu disedarkan….biar pun diorg x paham, Tuhan tahu..asalkan diorg t’cabar dan b’ubah, matlamat kita t’capai, maka itu sahaja yg perlu kita tahu…:)

  2. wahh..suker la baca…nua tulis la lagi…

  3. suet nie >>>vogue…wahahahha

    mcna >>>hurm, nnt aku tulis ag…
    wahahaha

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: