AKU PENGANGGUR

Hidup sebagai pemegang takhta ini sememangnya membosankan.

Bayangkan hidup tanpa aktivti. Bayangkan hidup tanpa terisi. Bayangkan hidup tanpa bergaji. Semuanya dengan perkataan TANPA.

Mungkin benar bait lagu Sudirman dalam coretan lagu Aku Penganggur. Mungkin benar luahan hati seorang yang sebenarnya penganggur. Dan mungkin ada benarnya tatkala diri sendiri menempuh dan melalui.

Sesiapa nak buat tawaran bekerja???

Walaupun dengan segulung ijazah, pasti akan melalui saat getir pengangguran. Jadi terimalah…

Gemuknya!!!!!

Tititpan lagu :

Jangan ku dipandang hina
Hanya kerna aku penganggur
Jangan pula ku dilupa
Hanya kerna aku penganggur

Aku hanya insan biasa
Ingin juga hidup bahgia
Ohoo… nasibku
Aku penganggur
Ohoo… nasibku
Aku penganggur

Puas sudah mencari kerja
Memang nasib aku penganggur
Masih belum diterima
Memang nasib aku penganggur

Hasrat hati ingin membantu
Menjaga orang tua ku
Ohoo… nasibku
Aku penganggur
Ohoo… nasibku
Aku penganggur

Aku anak berbudi bahasa
Walaupun aku penganggur
Hormat kepada orang tua
Walaupun aku penganggur

Mungkin esok ataupun lusa
Aku akan mendapat kerja
Ohoo… nasibku
Aku penganggur
Ohoo… nasibku
Aku penganggur

Advertisements

5 Respons

  1. laa… tak nampak kerdil pun macam awang kenit! jangan mara ye bergurau, sabar… mungkin anda akan dapat yang terbaik.

  2. xleh blah!ade jugak lirik lagu penganggur disertakan..hahahaah!!

  3. kalau berterusan nganggur
    tetap akan di pndang hina..

    cheers

  4. assalamualaikum… sakit rasanya digelar penganggur kalau bukan niat menganggur kan… alhamdulillah sya skrg x lagi penganggur… slps dua thn graduate dr politeknik.
    agaknya Insan Kerdil sekarang ni sudah bekerja kan? good luck! oh ya… kamu comel. hehe

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: