MOTOR BARU

Mak: Abang beli motor baru!!!

Aku: Yeke, dia tak bagi tau pun

Mak: Moto besar, 5 jam dari Kedah sampai rumah

Aku: Besar mana?

Mak: besarlah, tayar dia dah macam tayar keta.

Aku: Hahaha (pandai mak aku buat lawak)

Itu adalah sedikit perbualan antara aku dan mak aku. Nak tahu yang lebih, mana boleh. Hahaha. Cuma agak sedikit mengejutkan akulah bila dapat tahu abangku yang paling rapat dengan aku ni beli motor baru. Ciss, aku dekat sini pula, kalau tak sah-sah aku adalah orang yang akan mencubanya.

Motor apa yang abang aku beli??? Sampai mak aku cakap motor besar (orang tua tak tahu jenis motor, aku pun sama saja) Jadi aku pun anggap sajalah motornya macam gambar kat bawah (berangan saja aku, bukan kaya mana pun kitorang ni)

 

Sekadar suka-suka

 

Tapi part yang paling best adalah bila abangku beli motor baru, peluang untuk mendapatkan motor lagenda merahnya bernombor plat KBR tu supaya menjadi milik aku adalah tinggi. HAhaha. Maklumlah, aku akan menjalani latihan mengajar tahun hadapan, jadi bolehlah bagi dekat aku (sekarang tak ada lesen). Bolehlah, kan abangku sayang (macamlah dia baca blog ni,haha)

Dia tak nak bagi pun aku nak minta pinjam juga, tak pun aku buat latihan mengajar dekat Kedah, so dia ada. Boleh melepak rumah dia. Seronoknya

6 Respons

  1. reti ke ko bawak motor??hahahaha..eksident lagi ada la ..kat roundabout time balik makan…wakakakakakakakaka

    Insan : hmm, rasanya masa jatuh tu, en H yang bawak.duk blakang saja ya, jadi siapa yang tak tahu bawak???

  2. hahaha romantik plak rasanya korang neh??? wakakakaka 🙂 (menimbulkan spekulasi)

    Insan : dengan en H???Hahaha, lawaklah(sambil geli geleman) Tapi memang dia yang bawak aritu sampai jatuh.Hampeh

  3. ramai sungguh pendebat2 yg tidak berlesen.. count me in! ahaha.. bulan 5 ne br nak amik.. ahaha. kalau x lepas tak tau nak kate ape!

    Insan : haha, biasalah…

  4. haku bawak???mootiff nak spekukan haku ngan nuar wahai redapples…???hahahahha

    Insan : eh, bukanlah. Masa tu yang bawak hasrul hashim, budak meskom UKM yang lahar x tau bawak moto…wakaka.

  5. selagi xda lesen NEVER! biar KBR tuh dok senyap2 kat umah.

    Insan : Yang menurut perintah abg yang disygi…

  6. aku ade lesen tapi xder moto…cam same gak
    untunglah ko dapat moto!!!

    insan : kalau dapat, itu cuma sebuah harapan…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: